Aangekomen !!

22 augustus 2016 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Jaaaaaa eindelijk!!! We zijn er! Na een lange reis zijn we dan eindelijk in het Askari huis aangekomen. Maar voordat we hier echt waren, ging er heel wat aan vooraf..... Aller eerst het afscheid nemen van iedereen. Echt verschrikkelijk, zoals verwacht. Eerst een lange tijd samen wat koffie gedronken op het vliegveld maar daarna moest ik toch echt afscheid nemen van iedereen. Ik wou Ruben eigenlijk echt niet meer loslaten en gewoon stiekem meenemen. Maar helaas gaat dat niet. Dus nu 2 maanden zonder hem.... Eenmaal afscheid genomen liepen we verder naar de gate. En daar stond ons mega vliegtuig, boeing 777. Het was een lange vlucht maar er werd super goed voor ons verzorg. We hebben 4 keer eten gekregen en konden zelf een filmpje uitzoeken wat we wouden zien op het schermpje voor ons. Kortom, een en al luxe! Eenmaal geland op Johannesburg moesten we het busje voor ons hotel gaan zoeken. Er kwamen 2 mannen naar ons toe die ons vertelden dat hun ons veilig moesten houden en brachten ons naar de bus plaats. Toen we ergens in het donker op een lege parkeerplaats stonden vroegen ze natuurlijk om een 'tip'. Nou... daar stonden we dan met z'n drieën. Gelukkig kwam er een bewaker naar ons toe en vroeg waar we moesten zijn. We noemden de naam van het hotel en hij wees ons de weg naar het busje, een stuk verder op. Blijkbaar zijn die mannen zelf juist de gene waarvan wij veilig moeten worden gesteld! Toen we in het hotel aankwamen, kregen we gelijk de sleutel en zijn we meteen lekker gaan bijslapen. Volgende ochtend om 8 uur met de bus naar het vliegveld en door naar Hoedspruit met het vliegtuig. Wat een ontzettend rammel ding, ik was doodsbang!!!! Gelukkig maar 3 kwartier hoeven te vliegen en daar waren we dan, in Hoedspruit. Daar stonden de medewerker van Askari ons op te wachten en hielpen ons de koffers te pakken. Zoals dat hier ging heb ik nog nooit eerder gezien. De koffers werden van het vliegveld in een trekker met aanhangers gedaan, de trekker met aanhangers reed naar de uitgang toe en vanuit de aanhangers moest je de koffers pakken. Leuk om te zien! Eenmaal de koffers en door naar een lekker terrasje even wat eten en drinken. De rest van het Askari team was nog niet aangekomen en werden dus later opgehaald. Anne, Roel en ik hebben op het terras gewacht tot iedereen er was en werden vanaf hier naar het Askari huis gereden. Een uur rijden en onderweg al de eerste wilde dieren gespot waaronder een giraffe en impala's. Toen we bij het huis kwamen was het echt prachtig, gewoon midden in een savanne. Ik mag gewoon 2 maanden midden in een savanne wonen!! Hoe gaaf...! De kamers werden verdeelt, de koffers werden uitgepakt en meteen door ons eerste ritje door het reservaat. En ja hoor.... de eerste olifanten, giraffen, impala's, vogels en apen zijn gespot. Ik ben heel erg benieuwd wat er de komende 2 maanden nog allemaal gaat komen! Nu word er lekker voor ons gekookt en gaan we eten. Kortom, een geslaagde eerste dag !!

1. Esther:
    22 augustus 2016
    Ooohhh wat spannend allemaal!! Genieten nu X
  2. Monique:
    23 augustus 2016
    Wauw dat klinkt nu al als 1 groot avontuur spannend en zo fijn dat jullie eindelijk na een lange reis zijn aangekomen in het askari huis. Heel veel plezier en vergeet vooral niet te genieten dikke knuf
  3. Leon:
    24 augustus 2016
    Wat gaaf Joya! Maak er een mooie tijd van en ik houd deze in de gaten
  4. Ineke Butterhof:
    25 augustus 2016
    Joya, als je weer een nieuw verhaal schrijft, stuur dan ook eens foto van het huis mee ! Ben wel nieuwsgierig waar je die 2 maanden zolang woont ! Groetjes, Ineke
  5. Rob & Solange:
    26 augustus 2016
    Maak er een geweldige tijd van !
  6. Ineke Butterhof:
    26 augustus 2016
    Joya is ook te volgen op facebook site van Askari, vrijdag 26 aug. is er een foto geplaatst van de groep met o.a. Joya zie link : https://www.facebook.com/Askari.Wilderness.Conservation.Programme/?fref=nf#!/Askari.Wilderness.Conservation.Programme/?pnref=story
    De link kan je eventueel kopieren en plakken boven in je facebooksite voor de facebookmensen onder ons.